lørdag 20. august 2016

Selvtillit

Selvtillit er en merkelig ting. Enten så har du det eller så har du det ikke. Akkurat nå, før jeg skal gå ut av havna i Gøteborg, er den nesten på bunn i forhold til  navigering. Det er tydelig at smellen forrige dagen sitter i.
Det er nok bare en ting å gjøre: Ligg stille til du vet hvor du er, legg en plan og følg den. 

Akkurat nå vet jeg hvor jeg er og hvor jeg skal så det burde gå greitt, men jeg merker at jeg er rimelig urolig.
Været er helt greitt, stille og overskyet, så det skal ikke by på problem.
En oppsummering av dagen kommer i ettermiddag, høyst sannsynlig fra Marstrand.

Det ble Marstrand. Ganske fullt og litt småregn. Turen gikk greitt, Jeg merker at pulsen øker formidabelt når dybdemåleren viser mindre enn 4 m. Vinden tok seg opp og det ble fine seilforhold, mellom 5 og 8m/s på slør er ikke å forakte. Det dro avgårde i 6,5 knop, og selvtilliten er på full fart tilbake.

Jeg regner med at det blir litt reparasjonsarbeid til høsten, men akkurat nå ser det bra ut.

Ingen kommentarer: