søndag 7. august 2016

Mer regnvær

14m/s møtte meg da jeg kom ut fra Fiskebeckskil. Det sprutet og hev godt, men jeg stakk inn til Bassholmen og videre  gjennom Strømmarna og ut i Koljøfjorden. Der kom genoaen opp og farten stabiliserte seg på ca 6,3 knop.
Klærne begynte etterhvert å tørke etter sjøspruten ute i Gullmarsfjorden, men det tok ikke mange timene før regnet øste ned Da jeg kom ut i Havstensfjorden og fikk vinden midt i mot, kom reget, først som yr , og så som skikkelig regn. Det varte helt fram til Stenunssund.
Jeg er fremdeles meget godt fornøyd med avfukteren. nå er båten tørr og varm og alt tøyet uten seildressen er tørket.
Forhåpentlig blir det opphold og tørre veier så jeg får brukt rulleskøytene igjen. Blir nok liggende noen  dager for å vente ut kulingen som er spådd.

Ingen kommentarer: