fredag 27. august 2010

Mange dager uten nettforbindelse

Nå ligger jeg på Bolærne etter en flott tur fra Strømstad. Vinden var riktignok nordøst, men det gikk på kryss og slør oppover i relativt fin fart. En rolig og fin overfart.
For å rekapitulere de siste dagene, så var jeg i Kungshavn og gjorde et forsøk på å komme til Lysekil. Det gikk forholdsvis greitt helt til jeg hadde kommet gjennom sundet på innsiden av Malmøn. Der traff jeg hele Skagerak, 17m/s og 2,5 - 3 m bølger.
Det ble for tøfft, jeg snudde og tuslet tilbake til Kungshamn.
Dagen etter gikk jeg Sotekanalen opp til Hunnsbostrand.
Derfra til Grebbestad

Turen opp til Grebbestad var fantastisk. Jeg seilte mellom alle øyer og skjær utenfor Fjellbacka hele dagen. Nydelig vær og akkurat passe vind til å prøve ut finseiling mellom holmer og skjær.

Jeg fant en god bryggeplass i Grebbestad og ventet på den varslede stormen. Den kom, det ble ikke mye soving, båter slet seg, en sank og skikkelig med bråk fra vind og bølger.
Jeg lå på innsiden av en molo og fikk vinden på tvers. Båten la seg ned omtrent som å gå i 6 knop. Dette varte to netter og en dag.
Dagen etter fikk jeg endelig sett på Grebbestad, et flott sted. Absolutt verdt et besøk.
Fra Grebbestad gikk ferden videre til Strømstad.

Det var motvind.så Kosterfjorden ble lang med mye kryss.
Før det passerte jeg Gula Humpen. Den gjorde ikke skam på navnet sitt. Det var masse gammel sjø fra stormen og bølgene var over 3 meter. Det rullet bra.
Den siste dagen gikk som jeg begynte med over fjorden til Bolærne.

Ingen kommentarer: