lørdag 21. august 2010

Hunnebostrand, Kungshamn og Smøgen

Fredag hadde kuling og regn. Jeg gikk for motor til Hunnebostrand. Der var sommeren over og alt nede ved havna var stengt. Det var ikke mer en to båter der, så jeg spiste og gikk videre til Kungshamn gjennom kanalen. Vindmåleren lå jamt på 14 m/s, så det ble ikke noe seiling. Det var likevel en flott tur med litt mye sjø

I dag startet dagen med den samme kulingen og kraftig regn. Ut på formiddagen lettet været litt så jeg tok ferge til Smøgen , fikk sett på alle tilbudene på klær jeg ikke trengte, spist litt og kjøpt med med krabber til middag. Nå sitter jeg i båten og surfer på et åpent nett.. Værmeldingen for området forsetter på samme måte. Litt beder i morgen og så kuling og regn.  Dette blir antakelig endepunktet for turen. Været ser beder ut oppover Oslofjorden, så akkurat nå ser ut som om jeg drar nordover igjen i morgen.

Ingen kommentarer: