torsdag 19. august 2010

Lavtrykk, migrene og styrtregn

Det var ingen god morgen å våkne opp til. Barometeret faller og lavtrykket gir migrene. I tillegg var det styrtregn og sørøstlig vind opp mot kuling.
Etter en lang dag med Imigran og bøker, er jeg fremdeles i Fjellbacka.
Det er egentlig litt deprimerende fordi stedet er preget av at sommeren er slutt. Mange av forretningene som ikke har stengt,  har sluttsalg før de skal stenge for høsten. Det er selvsagt hyggelig for de som kjøper noe, men byen får et eget preg når de fleste forretningene har skilt med "Stengt for vinteren"
Det ser ut som om prosjektet mitt med Læsø må utsettes. Værmeldingen for de nærmeste dagene og neste uke viser bare regn og mye vind jo lenger sør jeg kommer.
Jeg skal sjekke de siste langtidsvarslene før jeg bestemmer meg, men nå tyder mye på at Hunnebostrand eller Smøgen blir enden på denne turen før jeg drar nordover igjen.
Det er forøvrig trivelig i båten med radio, bøker pc og varmeapparat.

Ingen kommentarer: