mandag 3. juni 2024

Sørover fra Lysekil

 Planen var å seile sørover gjennom Molløsund, inn Stigfjorden og fram til Stenungsund. Nydelig vær, god varme og akterlig slør. Ikke spesielt stor fart, men jeg kom sørover. Etterhvert dukket det opp merkelig skyer over land. De beveget seg meget rask og ga mer og mer vind og ikke minst tordenskrall. 

Jeg fant ut at det ikke var spesielt trivelig å dra inn under skyene så jeg fortsatte sørover gjennom Molløsund til Skjærhamn. Det gikk bra med seil hele veien, men det ble i  perioder nokså hektisk. 

Skyene ble liggende over Stigfjorden med mye lyn og torden så jeg var fornøyd med valget. 

Nå er værmeldinga ganske mye vind og nedbør fra tirsdag kveld, så planen nå er å snu oppover til Kungshamn i løpet av morgendagen. Det kan bli en fin tur dersom jeg starter tidlig og kommer fram før regnværet på kvelden. Så bli Kungshamn oppholdsted noen dager inntil været bedrer seg. 


Ingen kommentarer: