onsdag 12. juni 2024

Meteorologene hadde rett.

 I dag skulle det være vind fra sørvest, skyet og torden langs kysten, men kun over land. 


Varslet stemte på en prikk. Litt vanskelig å se på bildet, men jeg hadde vind fra sørvest, overskyet og kunne både høre og se lyn og torden. Været holdt seg stabilt hele dagen. Det vil si jeg fikk stadig mer sol og tordenværet holdt følge, men heletida på land. 

Det var en ganske spesiell opplevelse. Det blinket og bulderet hele dagen og jeg ville ikke ha gått ut dersom været hadde vært over meg. 

Seilinga var flott, litt varierende vind og gammel sjø. Lengst nord i Kosterfjorden tok vinden seg opp og det ble flott fart og spennende seiling. Ingerto var flere ganger over 7,5 knop og det sang i hele båten. Nydelig. 

Da blir det en dag i Strømstad mens jeg venter på god vind oppover fjorden. 

Ingen kommentarer: