søndag 31. mai 2015

Tidlig start

Kl 0630 dro jeg ut fra Strømstad. Første punkt på dagens tur var tømming av septikk. Det gikk aldeles utmerket, Det nyinstallerte utstyret virket akkurat som forventet.
Så var det Kosterfjorden. Motvind og sjø,
Det blåste mellom 8 og 14 m/s og både vind og sjø var økende.
Jeg forsøkte å seile, men trakk meg i kulingkastene. Det ble motorbår.
Etter ca 2  timer passerte jeg Resø og dro videre med godt mot, men i Havsteensund ble det stopp. På vei gjennom Havsteensund ble det helt klart at 17 hk, sjø på ca 2 meter og vind opp til 17 m/s alt rett i mot ikke var en gunstig kombinasjon.
Ingerto gikk for full fart og vi flyttet oss med ca 0,3 knop.
Jeg snudde.
Dro tilbake til 'Resø, gjemte meg bak øya og kom i le, nydelig sol og varmt. Rulleskøytetur og flott dsag.
Så nå ligger jeg her og blir liggende til vinden har gitt seg såpass at jeg kommer gjennom Havsteensund og rundt Gule Humpen.
Får sjekke værmeldinga når det blir, kan hende det blir en sein kveld eller tidlig morgen,
Jeg avventer. 

Ingen kommentarer: