onsdag 27. mai 2015

Det ble ikke Svenskekysten, men Tønsberg.

Dieselpumpa i Åsgårdsstrand var ikke i drift. Neste ble Vallø,. Da var Tønsberg like ved så plutselig var jeg der. Det ble selvsagt en flott tur på rulleskøyter og i dag var jeg klar til avgang ved første broåpning.
 Dessverre sviktet gearet på båten akkurat da jeg skulle dra, så da det var fikset og fungerte, så kom jeg ca 200 m for seint til å gå under  brua mens den var åpen.
Retur til gjestehavna og  en mer permanent reparasjon,
Nå er spørsmålet om Strømstad er innen rekkevidde med avgang kl 1200. Det er ca  35 nm i luftlinje, og med min fart tar det minst 7 timer. Vinden er forsåvidt gunstig, men litt variabel, så det kan bli litt motor. Neste væråpning er ikke før på søndag, så jeg tror det blir tur.

Ankomst Strømstad kl 18.30. Mye vind og bølger underveis, Vind stort sett mellom 8 og 14 m/s, bølger ca 1,5 meter. Vindretning sør- sør vest, så det ble et skapt kryss hele veien, revede seil og motor innimellom. En våt, kald og huskete tur, men fint vær og brukbar temperatur med ullundertøy og seildress.

Ingen kommentarer: