mandag 25. mai 2015

Endelig i gang

Det gikk nesten en måned fra førsteturen til nå, men nå er sesongen i gang på alvor.
10 dager i Spania for å møte våren, knapt nok grønn vinter etter at vi kom hjem, 17.mai og ikke minst montering av tømme system på septikk tanken har bidratt til at dagene gikk.
Selve monteringen av tømmesystemet tok ikke så lang tid, men planlegging og innkjøp av nødvendige deler varte lenge,
Nå er Ingerto klar for den svenske skjærgården med nytt tømmesystem.

Det ble pinseaften før jeg kom ut av havna. 1. pinsedag var stort sett regn og 2, pinsedag ble for mye vind for meg . Så dagene gikk i Horten og Åsgårdstrand med rulleskøyteturer. Jeg begynner nå  å bli ganske sprek, så kanskje det blir et rulleskøytemaraton   i september dersom dette fortsetter.

Forøvrig har jeg nå vært røykfri siden 16. juli 2014, De to siste pipene mine fikk en verdig maritim begravelse midt ute på Breidangen. Litt vemodig, men godt å være kvitt dem.
Slik vinden er sør i fjorden blir jeg liggende til i morgen før ferden går til Strømstad

Ingen kommentarer: