onsdag 27. juli 2011

Nok en oppsummering









Turen fra Risør til Jomfruland ble nok en gang med motor, vinden kom for skarpt til at Ingerto klarte det og sjøen var slik at det ikke var fristende å gå på kryss. Været var truende, men det var opphold.
Etter en natt og tur på Jomfruland gikk turen mot Tønsberg. Det ble årets våteste tur, regn, regn, reg, og motvind rett i mot sammen med gammel sjø gjorde det til en utrivelig tur. Det ble ingen seiling, i perioder ingen sikt så vi gikk på Waypoints på plotteren, men vi kom fram til Tønsberg i tide til å møte Arne og Kari til en varm pizza på  Peppes. Det gjorde dagen mye bedre.
Tirsdag forlot Inger båten, og onsdagen er brukt til rengjøring, tørking av vått tøy og seiling i Tønsberg skjærgården. Det har vært en flott dag, etter en lang morgen i havn, seilte jeg ut Tønsbergfjorden  for å fylle diesel i Vrengen. Det fine været gjorde at alle de uthavnene i området jeg vet om var fulle, så etter en god seildag klarte jeg å klemme meg inn på en meget trang plass på Bolærne.  Her er det varmt, nydelig sol og flott.



Dagens bilder viser litt av været de siste dagene.

Jeg begynner å bli alvorlig misfornøyd med ICE nettet på Sørlandskysten. Det er dårlig dekning.

Ingen kommentarer: