lørdag 30. juli 2011

Det ser dessverre ut til at nye oppsummeringer må komme.

Det er fortvilende at ICE nettet ikke har dekning der de selv mener nettet er bra. Det kan selvsagt hende at min router ikke er god nok, men den virker de fleste steder.



I dag er det lørdag og jeg sitter midt ute på Oslofjorden og skriver dette. Det er en praktfull kveld med nydelig solnedgang over Horten, akkurat nå er jeg på vei fra Larkollen og til gjestehavna i Horten. Det er absolutt blikk stille så motoren tikker og går.
Siden siste oppsummering har jeg vært en snartur i Sverige. Den 29 juli dro jeg fra Bolærne til Resø, en nydelig liten svensk fiskehavn litt sør for Kosterfjorden. Det var en flott tur, med nydelig vær og fin vind fra nord. Det tar sin tid å seile, og denne gangen brukte jeg 7 timer. Litt tresmak i baken og kei av å sitte, men det var verdt det. En flott tur.
Etter en natt i Resø fant jeg ut at hytta på fjellet må ha et besøk i som mer, så jeg snudde baugen nordover igjen Like fint vær vind fra nord. opp til 9 m/s. Jeg dro fra Resø kl. 10 og seilte til litt nord for Søster, der ble vinden borte og regnbygene overtok. Jeg kom unna den første, men den andre ga en etterlengtet dusj. Utrolig mye vann på kort tid .Det gir ingen voldsom effekt i forhold til å rømme unna dårlig vær med  min 17 hestekrefters motor så da blir det dusj isteden.
Klokka begynner nå å nærme seg 2130, så det har vært en lang dag, men utrolig fin og mye frisk seiling før vinden forsvant. Det er litt nærgående trafikk her ute akkurat nå, og jeg lurer på om det er plass i gjestehavna.
Det var plass, men bare såvidt. Nå er jeg endelig fortøyd og nyter min velfortjente ankerdram. 12 timer etter avgang fra Resø, men det var en flott tur!!!!

Ingen kommentarer: