onsdag 13. juni 2018

Motoren er død.

Etter en uke i Stømstad med diverse forsøk og "ekspertråd" fant jeg ut av Redningsselskapet var tingen.
Ingerto ble slept til Herføl Marina på Hvaler.

Det var det en båtmekaniker som kastet seg over motoren og jobbet seg nedover lag for lag for å finne feilen.

Dessverre..  Saltvann i  den ene sylinderen. Lekkasje i en av saltvannskjølingskanalene i motoren. Spekk i Stempelet. Olje som tjukk grøt. Med andre ord ingen god situasjon.

Nye ekspertråd. Denne gangen i forhold til hva som var best?? Bruke penger på å reparere den gamle motoren ble vurdert som tull.
Ny motor var eneste fornuftige løsning dersom jeg fortsatt skulle bruke Ingerto.

Til tross for denne dårlige nyheten, følte jeg meg meget godt ivaretatt. De ansatte på Herføl Marina var proffe, effektive og hyggelige. Et meget anbefalesverdig sted dersom du måtte trenge hjelp og er på de kanter.

Etter en del tankevirksomhet og diskusjon med medrederen ble konklusjonen .... NY MOTOR.

Herføl marina tar saken, sier alt skal være i orden i løpet av maks 3 uker.

Jeg har forlatt Ingerto på Hvaler og reist hjem. Det var ikke mer jeg kunne gjøre annet enn å sørge for finansiering og vente.
Det er rart, men hun er i gode hender og får, etter 32 år, ny motor av samme merke

Ingen kommentarer: