onsdag 15. juni 2016

En merkelig lyd i båten 😊

I natt våknet jeg av en merkelig lyd i båten.
Det regnet.
Svenskene er meget fornøyde med at det regner. Det er veldig tørt og det meldes stadig i radio om skogbranner, så det er vel på tide.

I går hadde jeg en liten skøytetur til Smøgen,
Det er ganske høyt på toppen av brua, og tilsvarende bratt bakke ned. Jeg liker ikke lange bratte nedoverbakker, så det tok sin tid å komme ned.
Smøgen var overraskende stille, nesten ikke båter og folk,
Jeg fikk kjøpt to lister til båten. Det er ikke så lett å gå på skøyter med lister på 2 meter i hånda, men nå er de på plass.

I dag skal det regne hele dagen, så det blir inneliv og lesing, vasking og rengjøring. Det begynner å nærme seg tida for påmønstring av to matroser, så båten må være strøken.

Listene er nå på plass på styrbord side i cockpiten. Det ble ikke så ille som jeg hadde trodd.


Ingen kommentarer: