mandag 4. august 2014

Rengjøring

Det er utrolig hvor mye diesel det kan sprute ut av motoren når den luftes. Spesielt når jeg gjør det alene. Gårsdagen gikk med til vasking og rengjøring av dieselsprut. Det kan hende at enkelte kan bruke diesel som deodorant, men det gjelder ikke meg. En ekkel lukt spesielt når den er i rommet der det skal soves.
I dag var båten ren, regnet var nesten borte og alt var klart for tur igjen. Jeg må innrømme at jeg ikke var helt sikker på om alt var i orden med motoren og dieseltilgangen, men startet opp med hjerte i halsen. Etter hvert som tida gikk og motoren bare fortsatte som om ingen ting var hendt, ble jeg roligere. På slutten av dagens etappe med motor til Tønsberg ble jeg faktisk overbevist om at motoren gikk bedre enn før. Så aldri så galt at det ikke er godt for noe.

Ingen kommentarer: