lørdag 18. august 2012

Skagen

I dag har det vært museumsdag. Jeg har faktisk vært og sett på utstilling av Skagenmalerne. Det var mange bilder og noen var riktig fine. Jeg har tatt meg friheten til å kopiere ett av dem her på bloggen. 
Peder S. Krøyer, "Sommeraften på Skagen Sønderstrand" 1893


Ellers har dagen gått med til en ny sykkeltur, og jeg har spist dansk frokost på et lite vertshus. Store danske smørbrød en øl før sykkelturen fortsatte. Ellers har jeg vandret rundt i Skagen by og sett på alle folkene og butikkene. Det er utrolig hvor mye øl som drikkes nesten hele dagen. Dersom jeg skulle ha fulgt opp dette, ville jeg sett ut som en tønne i løpet av kort tid. Morgendagen er tenkt til kryssing av Kattegatt, tilbake til Marstrand. Det skal riktignok blåse en del, men jeg får det ganske rett bakfra, så det går sikkert bra.   

Ingen kommentarer: