torsdag 19. juli 2012

Lang dags ferd til Tønsberg

Gårsdagen gikk med til seiling fra Horten. Nordøstlig vind virket lovende, men den var bare på 2-5 m/s. På lens/slør gir dette ikke særlig fart. Jeg seilte likevel ut til Bolærne, til og med gjennom sundet og inn i havna. Der var det fullt, kanskje plass til en båt til, men alle fikk det veldig travelt med å se på alt annet enn meg. Jeg  snudde og forsøkte meg på de uthavnene jeg vet om i området, men like fullt. enden på visa ble opp under brua og inn i gjestehavna i Tønsberg. Her var det såvidt plass. Regnet øste ned så det ble en våt fortøyning, men plass ble det.
Idag åpner Slottsfjellfestivalen her, så det er mye folk og aktivitet i havna. Været i dag var så "dødt" med regn og nesten ikke vind, så jeg blir i Tønsberg en natt til.
I løpet av dagen har jeg hatt to hyggelig møter med folk hjemmefra. Håvard var til og med på besøk i båten.
Nå utover kvelden har været lettet og ICE nettet har funnet det forgodt å fungere så nå kan jeg se værmeldinga igjen.

Ingen kommentarer: