lørdag 20. august 2011

Landligge

Etter regnet i går kom det vind. Nordvind med styrke over 15 m/s. Jeg skal nordover, så jeg ble liggende for å vente på morgendagen med meldinger på 6-8 fra sørvest.
Dagen idag har gått med til å utforske feilene på varmeapparatet. Hele bakveggen i akterkabinen måtte fjernes for å komme til. Etter å ha plukket fra hverandre det meste, har jeg kommet til at det trengs noen deler. Så nå er problemet endret til å finne en forhandler som har deler. Apparatet er svensk, så jeg prøver først her, så i Tønsberg.
Jeg har ikke vært den eneste som synes at vinden har vært i heftigste laget for turseiling, havna er full. Samtidig har det gått  en regatta like sør  for meg, Tjørn rundt, jeg blir mer og mer imponert over svenske seilere og evnen til å beherske sterk vind.

Ingen kommentarer: