søndag 1. mai 2011

Nå er vi snart klare

Ingerto er behørlig vasket og polert utenpå. Hun er den blankeste -86 modellen i hvert fall i denne havna. Det somn gjennstår er innvendig oppshining. I går flyttet jeg fra Svelvik og inn i Havnevik. Idag har jeg vasket og polert så armene er ikke hva de var engang. I løpet av kvelden skal jeg vaske innvendig og skifte dieselfilter, så får vi se hvor turen går i morgen,
Svelvikposten hadde denne reportasjon, noe forkortet om påske og båtpuss:

Bjørka skyter knopper og småfuglene kvitrer og årets påske er vel i havn, og det var nettopp i havna mange valgte å bruke ferien på, de mest ihuga hadde allerede kommet seg ut på fjorden.
SEILTE PÅ MJØSA
Trond Jensen bor på Gjøvik, og har seilt på Mjøsa i mange år, nå har han gått litt lei ferskvann.
- Etter mange og flotte år på Mjøsa, følte jeg at jeg ville ut på havet og seile med hu’ “Ingerto”. Etter å ha kikket litt rundt, fant jeg ut at Svelvik var perfekt. Kort vei til Oslofjorden og nedover til Sørlandet. Samtidig til en overkommelig pris, nå har jeg det flott her på Reima, sier Jensen mens han legger på bunnstoff på sin seilbåt. - Nå er det ikke mange dagene til årets første tur, som blir til Koster for tredje året på rad. Ned å se på liljekonvallene blomstre, sier Jensen. Han har flotte dager i solskinnet i Øvre Svelvik.


Ingen kommentarer: