onsdag 13. oktober 2010

Sesongavslutning

I dag skal jeg klargjøre for heising. Skifte olje, skylle ut av septiktank, tømme vanntank, forberede motorkonservering og pakke sammen alt som skal ut av båten før vinteren.
Natten ble mye bedre da jeg flyttet fra akterkabinen til salongen, Kondensen var ikke plagsom slik som forrige natt, da drypp det fra taket utover natten. Salongen var relativt varm og behagelig, men hodet er fremdeles ikke samarbreidsvillig, så det er nok slutt for i år
Ligger fortøyd midt i Svelvikstrømmen. Det var uproblematisk, men været var fint og nesten ikke noe vind i løpet av natten. Det er overskyet og litt vind i dag, kan hende det blir en liten tur etter at jeg har vært ute for å handle det som er nødvendig for vinterkonserveringen.
Hoveddelen av dagen gikk med til seiling på Drammensfjorden. (kanskje siste krampetreknnger i år) Det var verken god vind eller varm sol, nærmest litt småregn og surt, men jeg seilte.
Nå er alle remedier kjøpt inn, så alt skal være klart for å begynne arbeidet, men jeg vegrer meg fordi det blirt så ugjennkallelig slutt for i år.
Propanovnen virker godt, så temperaturen i båten er nå i ferd med å passere 14 grader.
Nå er heising avtalt i morgen ettermiddag, det gjelder bare å få plassert båten slik at den kan heises ut blandt de første til våren. Det er ikke helt enkelt fordi det nesten ikke er heist opp båter enda, men det finnes løsninger.

Ingen kommentarer: