lørdag 22. mai 2010

Tåke

Dagen startet med tåke så tett at jeg knapt så masta fra cocpiten. Utover formiddagen lettet det såpass at jeg startet ut fra Åsgårdstrand, sikten var som det går fram av bildet, ca 100 meter. Det var en fasinerende opplevelse å være inne i en liten sirkel og bare høre de andre båtene. De store båtene midt i fjorden brukte tåkeluren flittig og det ulte rundt meg. Etter et lite møte med meg selv fant jeg ut at å krysse fjorden med de forholdene vi hadde ville være tåpelig.
Jeg kjørte og seilte forsiktig med det ene øyet festet på kartplotteren, det andre på hvileløs vandring inne i sirkelen min og ørene vid åpne for å høre om det kom noen.
Etter en times tid var jeg kommet fram til spissen av Slagentangen. Endelig tåka lettet og vinden tok seg opp.

Det ble en fantastisk dag med flott vind og nydelig vær. En flott seiltur fram og tilbake over fjorden før jeg fant ut at en dusj og en kald øl på brygga i Tønsberg var noe jeg ønsket meg. Så nå ligger jeg atter en gang i gjestehavna i Tønsberg sammen med mange andre og har det aldeles utmerket.
Hvor turen går videre er jeg ikke riktig sikker på, så det blir spennende å se hvor vi er i morgen kveld.

Ingen kommentarer: