lørdag 8. mai 2010

Nå er vi på tur

Vi er Ingerto og jeg. Etter en lang dag med reparasjon av vannsystemet i båten,kom vi av sted ca kl 1900. Vannproblemet var ved siden av trykkvannspumpa (som jeg skiftet), inntaksventilen i vanntanken. Den var tett. Det tok hele dagen før jeg kom dit, men nå er alt i orden og viker flott. Det ble en trivelig tur, riktignok for motor til Horten. Nå ligger jeg i gjestehavna og ser på livet.Det er noen flere båter her nå enn sisten gang i fjor høst. Planen for de kommende dagene er å dra til Koster. Værmeldinga for i morgen ser ut til å gi litt mer vind enn jeg setter pris på. men vi får reve. Jeg regner med å komme fram til Strømstad i løpet av morgendagen, litt handling mandag morgen før turen går ut i Kostersundet. Det ser ikke ut til at det varslede sommerværet kommer, men de har tatt feil før. Kanskje det går etter planen denne gangen, viss ikke kommer jeg et annet sted.

Ingen kommentarer: