mandag 28. september 2009

Tilbake i båten

Etter en ukes ferie på Kreta med sol og bading, er jeg nå tilbake i hverdagen.
Båten har hatt det bra og skal snart pakkes inn for vinteren. Ingerto skal ligge i vannet i vinter, i boblehavn,
Jeg har kjøpt inn varmelist og forbereder endring av overdekking. Studier av litteratur omkring konservering av motor begynner å gi resultater.
I kveld er det riktig hufsete i havna. Det blåser liten kuling fra nord, den værste vindretninga for denne havna. Båtene hopper og danser i fortøyningene og brygga knirker og bråker.
Jeg skal bruke noen dager til å seile, men det ser ut som om kuldegradene er på vei. Det er meldt -1 grad på onsdag/torsdag, så det spørs hvor mye jeg vil fryse. Morgendagen skal brukes på Breiangen, kanskje litt lenger sørover dersom været og sola er med meg.

Ingen kommentarer: