onsdag 30. september 2009

Nok en fantastisk dag


Natten var kald, morgentimene nesten uten vind. Jeg gjorde alvorlige forsøk på fiske ved Mølen , men fikk kun to små torsker. Det var mye sel i vannet, minst 8 stykker, så jeg går ut fra at de jagde og spiste den fisken jeg skulle ha.
Utover dagen tok vinden seg opp. En flott seilas først til Son og så til Fantebukta på Kommersøya. Vinden var opp mot 12 m/s og Ingerto suste avgårde. Det gikk ikke så fort som i går, men mer enn fort nok. 7, 2 knop i snitt over Breiangen var flott. Christian Radich og jeg var de eneste båtene som var ute i vinden.


I Fantebukta er turistsesongen ikke over. Jeg ligger her sammen med to andre båter. Værmeldingen sier fin vind i morgen, litt regn på morgenen, men sol og vind utover dagen. Det blir nok en dag med flott seiling. Sesongen er ikke over på lenge enda.

Ingen kommentarer: