torsdag 8. juni 2023

Tida går fort på sjøen

Etter forrige lille tur, dro jeg hjem med bilen. Kan jo ikke ha en splitter ny bil stående i havna i ukesvis. Nå er den vel forvart i garasjen. Søndag 4. juni tok vi tog og buss fra Gjøvik til havna. Det tok sin tid, men på ettermiddagen dro vi til Holmsbu. vi er selvsagt Inger og jeg. Fra Holmsbu hadde vi dagen etter en flott seiltur til Son. Trivelig å se igjen gamle steder og friske opp minner fra barndommen. Son - Oskarsborg gjestehavn var en ny opplevelse. Jeg har ikke seilt Ingerto så langt nord i Oslofjorden før.

Motvind, kryss med mange slag innover fjorden. Festningen var et nostalgisk gjensyn, og havna var et trivelig sted. Fire andre båter så det var svært god plass.

Siste delen av turen innover fjorden gikk til Drøbak Dert Inger gikk i land og dro hjemover. Jeg tilbrakte en noe i urolig natt i gjestehavna, litt vind og i perioder mye urolig sjø fra passerende båter. Drøbak var et flott sted, men nå går turen videre sørover i løpet av formiddagen