lørdag 27. august 2022

Lurt av Yr

 Meldinga var lyn, torden og masse nedbør, Jeg dro inn til Uddevalla for å komme i le. Det ble en flott seiltur med masse kryss. I dag kom Yr med nye forslag. Lyn og torden er fjernet, masse nedbør er flyttet innover i landet, men vinden snur og kommer fra nord,  ganske sterk, så turen går tilbake til Stenungsund. Da har jeg fullført en hel runde rundt Orust. Jeg ligger der og går på skøyter til tirsdag (foreløpig) så vurderer jeg på nytt. 

I Uddevalla var det konsert i går, steinhard rock og masse lyd. Konserten var utenfor museet tvers over for gjestehavna, så jeg fikk min kvote og vel så det. I dag er det grått, litt småregn og lite vind, så turen ned til Stenungsund kan bli motorbåt. 

Det var ikke bare grått og småregn, men skybrudd i flere  timer. Tørr drakta holdt meg tørr, men alt annet var vått. Det var nesten ikke vind så store deler av turen ble med motor. Da fikk jeg tid til å vaske båten utvendig. Bare å skrubbe med såpe og la regnet ta seg av skyllinga. Den ble riktig pen igjen. nå er jeg framme i Stenungsund og Meaco går for fullt så løpet av noen timer har jeg fått tørket det meste. 

Ingen kommentarer: