mandag 23. august 2021

Skaerhamn

 Som vanlig en flott havn, ganske fullt i helgen og masse båter ute. Det viste seg at den store regattaen "Tjørn rundt" gikk denne helgen så det forklarer vel noe, samtidig har det vært et fantastisk vær. I dag går turen via Marstrand til Stenungsund. Det er ikke mye vind så det tar sin tid, men i det fine været er det bare trivelig. 

Ingerto og jeg har vært ute ca 3 mnd i året siden 17.04.2009 da hun ble kjøpt. Dette er altså 13 sesongen og det blir ca 36 mnd i båt i løpet av disse årene . 3 år er lang tid og jeg har lært masse om seiling, navigering , båtvedlikehold og ikke minst den svenske vestkysten. Alderen både for båten og meg begynner å kreve sitt. Jeg har hatt en fantastisk fin tid og det er ikke  på langt nær slutt, men kanskje i litt mindre omfang i årene som kommer . 

Nok om tida som har vært. Nå er det flere flotte seildager og været ser ut til å holde seg. Vinden tar seg imidlertid opp og dreier på nord, så det kan bli litt tøffe forhold denne uka. 

Vinden i dag ble slett ikke borte. Jeg har seilt i flere timer med snittfart på mellom 6 og 7 knop, og det er bra både for en gammel båt og en gammel gubbe. 

Ingen kommentarer: