lørdag 18. april 2020

Første natt i båten denne sesongen

Ingerto ble heist ut i går, 17.04. Det er den tidligste sjøsettinga så lenge jeg har hatt henne.
I dag har jeg rigget og ordnet, og skal sove her til i morgen.
En liten seiltur i morgen for å sjekke at alt virker som det skal.
Jeg har allerede klart å gjøre en stor tabbe. Jeg klarte å dra ut tauet til rev to av bommen, men det må vel kunne la seg ordne.
Det er litt for tidlig å dra ut på tur, både pga av Coronavedtakene om stengte gjestehavner, karantene etter å ha besøkt Sverige og ikke minst temperaturen.
Jeg har ikke varmeapparat i båten så det bør bli 8- 10 grader om natta før det er behagelig, men en liten seiltur i morgen før turen går til fjells.
Hyttevedtaket oppheves 20 april og da må vi på fjellet for å sjekke at alt har gått bra siden vi var der sist. 

Ingen kommentarer: