tirsdag 30. juli 2019

Planen ble endret.

I dag morges blåste det sterk østavind i Grebbestad.  Mitt ankerfeste var altfor dårlig, så båten drev mye.
Kl 8.00 trakk jeg opp dreggen og fortsatte turen nordover.  Det var en heftig tur.
Jeg hadde satt to rev i storseilet og regnet med å seile, men dengang ei.
Østavinden var ustadig og mye sterkere enn varslet. vindmåleren min viste hele 19,2 m/s. Det er mye. Ingen seiling, men motor.


Kosterfjorden fristet ikke mye med kuling fra øst, nesten kryss.
Jeg dro inn til Resø.
Der var det helt fullt, men en trivelig havnevakt fant en privat plass som var ledig. Meget behagelig å ligge godt fortøyd i en bås godt i le for vinden .
Det meldte regnværet er ikke kommet enda, men skyene ser rimelig truende ut.  Jeg er likevel klissvåt etter all sprutinga, så nå skal Meaco i arbeid med tøytørking.
Jeg kom altså ikke til Strømstad denne gangen, lite handling med andre ord.
I morgen går turen, dersom været oppfører seg, til Horten.

Da var det varslede regnet også på plass, 15 min for tidlig etter varselet på YR, utrolig bra. 

Ingen kommentarer: