onsdag 23. mai 2018

På tide med en liten oppdatering

Jeg har hatt en tur siden forrige innlegg. Den ble preget av motortrøbbel. og lite vind. Etter noen fine dager med rulleskøytene i Horten forflyttet jeg med til Holmestrand, og der startet problemene. Motoren ville rett og slett ikke starte.
Tre dager tok det før den kom på bedre tanker. I løpet av de dagene hadde den fått kjærlig pleie , nye filtre og ny og frisk diesel. I tillegg hadde den besøk av Redningsskøyta og redningstjenestens i havn tilbud. Ingenting hjalp.
Jeg begynte etterhvert å bli litt bekymret, og jeg hadde ingen ide om hva som var feil. Det vil si jeg var klar over at det var et luftproblem, men hva og hvordan det skulle løses var helt i det blå
I ren desperasjon la jeg ut problemet på Facebook  (Seilere på Facebook), og i løpet av få minutter begynte forslagene å renne inn. Det mest lovende forslaget kom fra en hyggelig mann i Bergen og etter å ha jobbet etter dette i en liten time, skjedde underet. Motoren startet.
Ingerto kom tilbake til hjemmehavna for egen motor og jeg kom hjem for roe ned, delta i 17.mai feiring og gjøre ferdig noe utearbeid. Dessuten var det pinse og fullt av båter ute i alle de havnene jeg kunne tenke meg å besøke.

Nå er Ingerto og jeg endelig ute igjen noen dager,. En flott seildag på Breidangen , fine rullskøyteforhold i Horten og nydelig vær.

I dag blir det mer seiling på Breidangen før tuen går til Holmsbu, et flott sted i Drammensfjorden. 

Ingen kommentarer: