torsdag 14. september 2017

Endelig mer enn et kvarter mellom bygene

Yr fortalte at det skulle være overskyet, litt sol, men ikke regn i dag.
Jeg dro avgårde kl 08.00 for å bruke dagen. Det gikk flott, litt dårlig vind, men bra forhold ut Kosterfjorden og rundt Gule Humpen, men så....
Værguden hadde masse regn i reserve og dette skulle absolutt ned der jeg var. Begrepet våt som en katt fikk et nytt innhold for meg. Ingen av de klærne jeg har var i stand til å motstå det vannntrykket som kom ned. Det ble raskt slutt på seilingen og motoren kom i gang, sprayhooden kom opp og jeg trykket meg så lang inn som mulig, men måtte stadig ut for å justere kursen.

Ikke akkurat fristende

Måke i dusjen










Selv om jeg ikke er spesielt begeistret for Grebbestad, var det deilig å komme inn i havn, kople på landstrømmen og få igang ovn og tørker. Etter noen timer er nesten alt tørket og Meaco går som en drøm. Rart hvor behagelig det egentlig er å være tørr.

Jeg prøver igjen i morgen.  

Ingen kommentarer: