søndag 21. september 2014

God vind halve turen

Fra Strømstad med motor til Tresteinene så seil til Horten. Etter hvert ble det flotte forhold med østlig vind opp mot 8 m/s Ingerto gikk flott på slør og vi hadde i tillegg god hjelp av en taubåt fra Slagentangen som passerte på ca 10 m avstand. Hekkbølgene ga fantastiske surfeforhold og Ingerto logget 10, 2 knop på bølgene. Det var en herlig opplevelse, men jeg fatter egentlig ikke at en profesjonell taubåtskipper måtte passere så nær i så stor fart.
Været var nydelig sikten var god og han hadde sett meg i minst to timer og jeg holdt samme kurs hele tida, en liten sving fra taubåten vill dessuten gitt mye bedre kurs for den inn til Slagentangen. Han skulle kanskje drive "voksenopplæring" av en seilbåt, eller kanskje han bare var dum. Hvem vet, men han ga meg en flott surfeopplevelse.
Etter snaut 7 timer la jeg til i Horten . En flott tur

Ingen kommentarer: