fredag 26. juli 2013

Endelig litt vind

Nordøst dreiende på sørøst med styrke 3-5.  Flott vind for seiling nedover kysten. Fint og varmt vær med sol utpå dagen. Selvstyringen min fungerte delvis. Det er tydelig forbedringspotensiale, men den holder båten nesten på kurs i lange perioder.
Sheet to Tiller steering

Prinsippet har jeg funnet på nettet, ( se video ), driver stadig forsøks- og utviklingsarbeid for å få det til å funke skikkelig.
Det var en flott dag, Ingerto klukket sørover mellom 3 og 5,5 knop. Egentlig var det så bra at turen ble i korteste laget, men det kommer flere dager.
Det ble tydelig at navigatøren ikke var ombord, jeg klarte faktisk å rote meg bort før jeg fant fram til Oksefjorden inn til Tvedestrand, men det ordnet seg og nå ligger jeg fortøyd inne i bokbyen.Jeg har allerede besøkt noen av butikkene og her er det mer enn nok å finne for alle.

Ingen kommentarer: