søndag 7. oktober 2012

Fremdeles flott

Det virker som om høsten skal kompensere for det vekslende sommerværet. Nok en fin dag med sol og varme, 14 grader. litt vind og nydelig seilforhold. Jeg har ikke bestemt meg for hvor jeg drar i dag, men det blir en tur på fjorden. Litt avhengig av vinden. Det er meldt stiv kuling fra nord og litt kaldere 6-8 grader  i ytre Oslofjord på tirsdag, så da drar jeg hjemover på mandag. Da er det meldt frisk bris fra nordvest, dreiende mot vest i løpet av dagen og litt kaldere. Slutten av uka skal ha regnvær, så det spørs om ikke onsdag/torsdag blir heising, dersom det passer.
Det  ble en heftig tur. Fra å være 4-5 m/s, økte vinden på kort tid til 14-15. Alt kom rett mot og jeg fikk en hektisk periode med reving. Det viste seg at vinden holdt seg mellom 10 og 15 helt inn til Rødtangen. Etter en halvtimes tid ga jeg opp, tok ned seilene og startet motoren. Det gikk for motor hele fjorden og nå er det middag i havna. 

Ingen kommentarer: