torsdag 15. oktober 2009

Sesongen er over


Årets seilsesong fikk en brå slutt midt i Svelviksundet. Ett eller annet kom i propellen og båten mistet nesten all kraft. Heldigvis var det ikke full motstrøm, så jeg kom gjennom sundet og fikk lagt til. Etter en liten pause skulle jeg videre, men da ville ikke propellen gå rundt mer. Det ble ikke den avslutningen jeg ønsket, men slutt er det.
Båten må heises opp og det er mulig å ha den liggende på land i Svelvik gjennom vinteren. Alle planer om boblehavn ble raskt glemt, og vi heiser på fredag.
Bortsett fra en kjedelig avslutning var dagen flott. Rim på dekket om morgenen. Varierende vind fra 0 til 8m/s og flott vær, men kaldt så det holdt. Jeg fikk tatt bra farvel med båten og fjorden, så nå er det bare heising, og vinterkonservering igjen før vinteren kan senke seg og skiene tas fram.
De videre innleggene på bloggen vil handle om vinterkonservering, med dokumentasjon i form av bilder. Håper dere som har fulgt med i sommer har hatt like stor glede av dette som meg. Bloggen har hatt nesten 700 besøk . De fleste av folk jeg kjenner, i tillegg har det vært en helt ukjent, men trofast svensk leser (ta gjerne kontakt pr mail). Seillivet starter opp igjen i april viss alt går bra, så da møtes vi igjen.

TAKK FOR I SOMMER


Ingen kommentarer: