lørdag 11. juli 2009

Omlegging av planer

Nå er jeg hjemme på Gjøvik. Ingerto og jeg hadde en frisk seilas fra Tønsberg til Havnevik på fredag. Motvind med fine kryssmuligheter, men dessverre litt for sterk etter hvert. Jeg ga meg da vindmåleren passerte 14 m/s. Hele turen tok litt over 5 timer og 2 av dem var med seil. Nå blir jeg hjemme til tirsdag før jeg drar ut igjen med retning Arendal.
Jeg skrev forrige dagen om "havnesyke", en meget plagsom tilstand. Den går i korthet ut på å ha planer for hva som skal skje også finne alle de "gode" grunnene for å bli liggende i havna. Etter at jeg ble alene i båten tok den virkelig tak, og jeg måtte hjem for å omstille meg før jeg kan dra ut igjen.
Turen oppover på fredag var et godt bidrag til å øke lysten på å komme ut igjen, Jeg tror nesten det ble ny årsbeste på kryss med båthastighet på 6,7 knop, kraftig vindøkning og vellykket takling av situasjonen. Det var like spennende og morsomt som utenfor Smøgen i forrige uke

Ingen kommentarer: